W związku z realizacją rządowego programu Aktywna Tablica powstała „Międzyszkolna sieć wsparcia”.
Szkoły uczestniczące w sieci:
- Technikum nr 1 przy Zespole Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich w Kędzierzynie-Koźlu
- Branżowa Szkoła I stopnia przy Zespole Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich w Kędzierzynie-Koźlu
- Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich
Technikum nr 1 oraz Branżowa Szkoła I stopnia znalazła się na liście szkół, które otrzymały dofinansowanie w ramach Rządowego Programu AKTYWNA TABLICA.
Program Aktywna Tablica, to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. W ramach programu „Aktywna tablica” zostały zakupione 4 monitory interaktywne
Przykłady dobrych praktyk:
Nauczyciele Zespółu Szkół nr 1 oraz CKZiU w Strzelach Opolsocj wymieniali się scenariuszami lekcji.
W ramach realizacji założeń programu Dyrektor szkoły Ewelina Kowaś, powołała w szkole e-koordynatora: Gabriela Kachel oraz zespół samokształceniowego, w skład którego wchodzą: Katarzyna Stelmach-Basa,Iwona Seminowicz, Danuta Treffon, Alina Hornatkiewicz, Beata Piechocka.
Cele pracy zespołu: 1. Wymiana informacji oraz dzielenie się dobrymi praktykami w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej. 2. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych na zajęciach lekcyjnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły. 3. Zwiększanie kompetencji nauczycieli oraz przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. 4. Kształcenie umiejętności umożliwiających korzystanie z nowoczesnych urządzeń. Zadania zespołu: *Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK. *Udział w szkoleniach z zakresu TIK . *Opracowywanie scenariuszy zajęć. *Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków. *Udział członków zespołu w spotkaniach w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli .