Kierunki kształcenia w Zespole Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu

Kierunki kształcenia w Zespole Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu

Kierunki kształcenia w Zespole Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu:

  • Technik budownictwa
  • Technik ekonomista
  • Technik rachunkowości
  • Technik usług fryzjerskich
  • Technik logistyk
  • Technik żywienia i usług gastronomicznych
  • Technik technologii żywności o spec. cukierniczej
  • Branżowa Szkoła I Stopnia- kucharz, fryzjer, sprzedawca, mechanik pojazdów samochodowych i inne.
  • Branżowa Szkoła II Stopnia

Oferowane kierunki kształcenia należą do zawodów deficytowych lub zrównoważonych według prognoz zapotrzebowania na pracowników barometru zawodów 2025. Oznacza to, że absolwenci nie powinni mieć trudności ze znalezieniem zatrudnienia w swojej branży lub branży pokrewnej.

Barometr zawodów to jednoroczna prognoza sytuacji w zawodach. Barometr dzieli zawody na trzy grupy: deficytowe, zrównoważone i nadwyżkowe.

Zawody deficytowe to takie, w których liczba wolnych miejsc pracy jest większa niż liczba osób zainteresowanych podjęciem pracy i spełniających wymagania pracodawców (najtrudniej pracodawcom znaleźć kandydatów do pracy)

Zawody zrównoważone to te, w których liczba wolnych miejsc pracy jest zbliżona do liczby osób zainteresowanych podjęciem pracy i spełniających wymagania pracodawców

Zawody nadwyżkowe, w których liczba wolnych miejsc jest mniejsza niż liczba osób zainteresowanych podjęciem pracy i spełniających wymagania pracodawców (najtrudniej osobom poszukującym pracy znaleźć zatrudnienie)

Barometr pokazuje zapotrzebowanie na zawody w każdym z powiatów w Polsce oraz na poziomie województw i kraju.

Wyniki badania wykorzystywane są m.in.

– przy planowaniu kariery zawodowej (wskazują w jakich zawodach warto się dokształcać, gdyż są najlepsze perspektywy na pracę),

– przy poszukiwaniu pracy w zawodzie (wskazują jak wygląda sytuacja w poszczególnych powiatach – gdzie może być łatwiej o pracę),

– do analiz rynku pracy (wskazują trendy w zakresie popytu i podaży pracy).