Młodzi ekonomiści zorganizowali debatę o inwestowaniu

W dniu 14.03.2022 r. w  Zespole Szkół nr1 im. Powstańców Śląskich w Kędzierzynie-Koźlu odbyła się debata w formie panelu dyskusyjnego na temat inwestowania rzeczowego i finansowego. Prowadziło ją dwoje uczniów z klasy czwartej  technikum ekonomicznego. W rolę ekspertów z zakresu inwestowania wcieliło się dwóch uczniów trzeciej klasy technikum ekonomicznego oraz trzech uczniów drugiej klasy technikum budowlanego. Do udziału w debacie zaproszono uczniów wszystkich klas technikum ekonomicznego naszej szkoły.

Debata składała się z 3 etapów. Na początku uczniowie prowadzący przedstawili  ekspertów, temat oraz ogólny plan spotkania. Drugi etap debaty polegał na tym, iż eksperci przedstawili publiczności formy inwestowania  dostępne w dzisiejszych czasach oraz zwrócili uwagę na  ich wady i zalety. Omówili między innymi, na czym polega inwestowanie w nieruchomości, złoto, dzieła sztuki, NFT, surowce, zabytkowe pojazdy. W trakcie debaty zostały poruszone zagadnienia dotyczące obecnej sytuacji na rynku krajowym i globalnym. Dodatkowo eksperci wypowiedzieli się na temat najbardziej opłacalnych form inwestowania, związanym z  najmniejszym ryzykiem.

Ostatni, trzeci etap debaty  polegał na udzielaniu przez ekspertów  odpowiedzi na zadane przez publiczność pytania:

  1. Jakie jest ryzyko inwestowania w nieruchomości?
  2. Na jakie grunty jest największy popyt?
  3. Co chroni przed spadkiem wartości mieszkania?
  4. Na jakie formy złota jest największy popyt?
  5. W jakiej postaci można kupić złoto?
  6. Czy cena złota jest identyczna na całym świecie?
  7. Czy da się stracić na inwestowaniu w nieruchomości?

Dzięki niniejszej debacie eksperci przybliżyli uczniom Zespołu Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu sposoby zarówno inwestowania rzeczowego, jak i finansowego. Podczas spotkania   nawiązała się więź między ekspertami i publicznością zadającą ciekawe pytania. Wytworzyła się dzięki temu płaszczyzna współpracy, a przecież współpraca to jeden z  najważniejszych czynników w biznesie.

Uczniowie zgodnie stwierdzili po debacie, że są skłonni do ulokowania swoich wolnych środków pieniężnych w inwestycje rzeczowe, dowiedzieli się bowiem, jakie korzyści można czerpać wybierając inwestycję długoterminową i krótkoterminową.