Uczniowie ZS1 uczestniczyli w kolejnych edycjach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości od lat. W tym roku nie mogło być inaczej. 14 listopada ruszyła nowa edycja tego międzynarodowego projektu, tym razem pod hasłem „ELASTYCZNOŚĆ BEZ GRANIC „. 15 edycja wydarzenia została objęta honorowym patronatem Prezydenta Miasta Kędzierzyna-Koźla oraz Starosty Powiatu Kędzierzyńsko – Kozielskiego.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest w 170 krajach świata, w tym w Polsce. Każdego roku w listopadzie organizacje, instytucje i przedsiębiorstwa, którym zależy na popularyzowaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy. Mają one poszerzyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej oraz pomóc w budowaniu sieci kontaktów lub własnej marki. Mają uczyć zarządzania, motywowania a także praktycznego podejścia do codziennego życia.
Kędzierzyńsko-Kozielski Park Przemysłowy, organizator wydarzenia na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego zaprosił uczniów i nauczycieli ZS1 do udziału w tegorocznych obchodach ŚTP, które rozpoczął wykład rozwojowy dla młodzieży „Mój pierwszy kredyt”. Spotkanie odbyło się 15 listopada, a poprowadzili je eksperci PKO Banku Polskiego S.A./ Oddział 1 w Kędzierzynie-Koźlu. W warsztatach uczestniczyli uczniowie klasy 2 technikum ekonomicznego. Spotkanie okazało się być świetną powtórką wiedzy z zakresu podstaw ekonomii i przedsiębiorczości, rozmawiano bowiem o tym co to jest kredyt i jakie są jego składowe, jak odróżnić kredyt od pożyczki, w jaki sposób bank ocenia zdolność kredytową klienta, dlaczego przestrzeganie zasad bezpiecznego pożyczania jest tak istotne, a także kiedy można skorzystać z kredytu studenckiego?
„Bezpieczeństwo w social mediach” to kolejne wydarzenie, w którym uczniowie klasy 3 technikum ekonomicznego mogli uczestniczyć 16 listopada br. Wykład dla młodzieży szkolnej poprowadziła Izabela Celejewska
Marketing i PR Manager w segmencie B2B, posiadająca długoletnie doświadczenie w realizacji dużych kampanii ATL-owych oraz prowadzeniu marek, w tym marek korporacyjnych. Z pasją udowadniająca, że niezależnie od branży – nie ma sprzedaży bez marketingu i nie ma marketingu bez produktu. Podczas spotkania młodzież dowiedziała się na czym polegają algorytmy social mediów, co wiedzą social media o swoich uczestnikach oraz jakie są błędy bezpieczeństwa i najczęstsze ataki w social mediach?
Obchody ŚTP zakończyły się 18 listopada warsztatami rozwojowymi dla młodzieży „I co dalej? Jak wybrać dla siebie kierunek rozwoju zawodowego”. Prowadzącą spotkanie była Elżbieta Barciak coach i trener rozwoju osobistego. Spotkanie dedykowano przede wszystkim uczniom klas maturalnych, kończącym edukację w szkole średniej.